Změny JŘ na železnici od 15. prosince 2019

Přidáno: 6. prosince 2019
Zdroj: SŽDC, s. o.


Dne 15. prosince 2019 vstupuje v platnost nový jízdní řád a přináší zásadní změny. Dokument jízdní řády získáte kliknutím ZDE.

Změny v dálkové dopravě

Dálková doprava je v kompetenci Ministerstva dopravy ČR, které objednává vlaky R a Ex.

Ex 7 Linz / Český Krumlov – Praha

Dochází k rozšíření provozu expresních vlaků po celý den, dopravce ČD, a. s.

R11 (Brno -) České Budějovice – Plzeň

Na této lince nedochází k zásadním změnám kromě minutových poloh jednotlivých vlaků a přechod ranního vlaku ze Strakonic (ve 4:54 hodin pod objednávku Jihočeského kraje), dopravce ČD, a. s.

R 11 Brno – České Budějovice (– Plzeň)

V úseku Brno – České Budějovice dochází k rozšíření dopravy na plnohodnotný dvouhodinový interval a rozšíření provozu ve večerních a ranních hodinách. Vzhledem ke změně křižování vlaků do Jindřichova Hradce dojde k úpravám časových poloh.

R 17 České Budějovice / České Velenice – Praha

Dochází k zavedení rychlíků do Českých Velenic a dílčím změnám jízdních řádů v souvislosti s rozšířením provozu linky Ex7.

R26 České Budějovice – Písek – Praha

Na této lince dochází ke změně dopravce – všechny rychlíky bude zajišťovat společnost ARRIVA vlaky, rozšířeno je spojení v 7:58 hodin z Písku do Českých Budějovic a rychlík v 17:12 hodin z Českých Budějovic do Písku přechází pod dopravce ARRIVA. Více informací na https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/dcerine-spolecnosti/arriva-vlaky.



Změny v regionální dopravě

Trať 190/191 České Budějovice – Horažďovice

V úseku České Budějovice – Strakonice dochází ke změně konceptu a úprav časových poloho osobních vlaků tak, aby tvořily proklad s rychlíky na cca hodinový interval, v úseku Protivín – Číčenice jsou rovněž vedeny účelové vlaky nad rámec dvouhodinového intervalu pro potřeby škol a zaměstnavatelů.
V úseku Strakonice – Ražice – (Tábor) je nově vedeno v pracovní dny 8 párů přímých spěšných vlaků ve dvouhodinovém intervalu.
V úseku Protivín – České Budějovice jsou nově vedeny přímé zrychlené osobní vlaky Písek – České Budějovice a příměstské vlaky Dívčice – České Budějovice.
V úseku Strakonice – Horažďovice dochází k úpravám ve večerních a dopoledních hodinách vzhledem ke změně objednávky regionální dopravy v Plzeňském kraji (vytvoření přípoje na dopolední Sp vlak na úkor večerního obratu).

Trať 192 Blatná – Nepomuk

Dochází k úpravě dopravního konceptu v souvislosti s úpravami objednávky regionální dopravy

Trať 194 České Budějovice – Český Krumlov – Černý Kříž

Dochází k drobným úpravám během letní sezóny u dopoledních spojů, dále k protažení vlaku v 15:20 z Českých Budějovic do Kájova a ve 4:38 nově z Kájova do Českých Budějovic a rozšíření dopravy v letním období ve večerních hodinách.

Tratě 195 Rybník – Lipno nad Vltavou, 196 České Budějovice – Summerau

Dochází k mírným úpravám jízdního řádu. Z důvodu změny souprav a zkrácení jízdních dob dochází k redukci zastavování všech vlaků v zastávce „Kamenný Újezd u Č. Budějovic zastávka" a u vybraných spojů v zastávce „Chlumec u Českých Budějovic". Změny jsou v dopoledních hodinách ve směru Rybník, nově bude veden vlak v pracovní dny po 11. hodině z Českých Budějovic na místo odjezdu po 9. hodině (zůstává pouze o víkendech a státních svátcích), osobní vlak s odjezdem po 20. hodině nově pojede z důvodu vedení expresního vlaku po 21. hodině z Českých Budějovic. Vzhledem k redukci zastavení linky Ex 7 v Horním Dvořišti, dochází k rozšíření provozu regionální dopravy v úseku Horní Dvořiště – Rybník. Novinkou je ranní vlak s příjezdem v 6:30 do Českých Budějovic.

Trať 197 Číčenice – Nové Údolí

Na této trati dochází k zavedení školního vlaku ve 13:47 z Volar do Stožce a zpět, vedeného pouze ve dnech školního vyučování.

Trať 198 Strakonice – Volary

Nedochází k zásadním změnám jízdních řádů.

Trať 199 České Budějovice – České Velenice

Dochází k rozšíření provozu v ranních hodinách, ve dnech školního vyučování je jízdní řád ve směru do Českých Velenic přizpůsoben potřebám středních a základních škol na trati, o víkendech, státních svátcích a prázdninách jsou zajištěny přípoje do Vídně a zpět v Českých Budějovicích na všechny směry po 8. hodině. Vybrané vlaky pojedou z/do Strakonic

Trať 200 (Praha -) Beroun – Protivín (- České Budějovice)

Dochází k rozšíření provozu v úseku České Budějovice – Písek zrychlenými osobními vlaky s průjezdem ŽST Heřmaň. Osobní vlaky Protivín – Beroun jsou zkráceny do ŽST Březnice, kde vznikne přestup na Os vlaky Blatná – Beroun. Oproti současnému stavu dochází k mírnému rozšíření provozu i v úseku Březnice – Písek, odstranění víkendových omezení a zajištění ranního spojení na 6. hodinu do Písku z Březnice.

Trať 201 Ražice – Tábor

Změna jízdního řádu bude především v pracovních dnech, kdy dojde k zavedení spěšných vlaků Tábor – Písek – Strakonice ve dvouhodinovém intervalu, které budou doplněny osobními vlaky ve dvouhodinovém intervalu. V úseku Ražice – Písek dojde k zavedení posilových spojů ve špičkách pracovních dní k Os vlakům Strakonice – České Budějovice, jako proklad Sp vlaků v relaci Písek – Strakonice. Nově bude zrušen samoobslužný způsob odbavování a ve všech vlacích budou průvodčí.

Trať 202 Tábor – Bechyně

Dochází k zásadnímu rozšíření dopravy, ze současného dvouhodinového intervalu na hodinový ve špičkách pracovních dní a o víkendech v letním období (květen–září), v dopoledních hodinách, večer o pracovních dnech a o víkendech a státních svátcích v zimním období (říjen–duben) dvouhodinový. Z důvodu zajištění obratu soupravy vybrané spoje projíždí nejméně využívané zastávky.

Trať 203 Březnice – Strakonice

Dochází k zásadní změně dopravního konceptu, nově budou vedeny přímé vlaky Blatná – Beroun/Zdice s návaznostmi na rychlíky a osobní vlaky do Prahy. Vlaky Blatná – Strakonice zůstávají ve stávajících polohách kromě drobných úprav v ranní špičce. Rovněž dojde k rozšíření provozu o víkendech dopoledne a v odpoledních hodinách v pracovních dnech.

Trať 220 (Praha -) Benešov u Prahy – České Budějovice

Dochází k zásadní změně dopravního konceptu, v základu budou jezdit osobní vlaky ve dvouhodinovém intervalu mimo ranní špičku. V úseku (Jindřichův Hradec -) Veselí nad Lužnicí – České Budějovice budou zavedeny spěšné vlaky ve špičkách pracovních dní v prokladu s rychlíky linky R11. Osobní vlaky budou mít v rámci technologických možností přípoje na expresní vlaky v Táboře. Rovněž dochází k úpravám dálkové dopravy v úseku Tábor – České Budějovice.

Trať 224 Tábor – Horní Cerekev

Od nového jízdního řádu budou jezdit vlaky ve dvouhodinovém intervalu v relaci Tábor – Horní Cerekev s omezeními na území Kraje Vysočina v úsecích Pacov/Pelhřimov – Horní Cerekev. V ŽST Obrataň dochází ke zlepšení přestupních vazeb na úzkokolejnou trať do Jindřichova Hradce a Kamenice nad Lipou. Ve dnech školního vyučování je veden nad rámec dvouhodinového intervalu posilový školní vlak v úseku Pelhřimov – Tábor a zpět.

Trať 225 HavlíčkůvBrod – Veselí nad Lužnicí (- České Budějovice)

Dochází k zásadní změně dopravního konceptu, ke změně jízdních řádů rychlíků Brno – České Budějovice – Plzeň přesunem křižování do ŽST Jindřichův Hradec, zavedení přímých Sp vlaků České Budějovice – Jindřichův Hradec v prokladu s rychlíky na hodinový interval přímého spojení ve špičkách pracovních dní, ale i k omezením ve večerních hodinách. O víkendech budou vedeny osobní vlaky častěji v průběhu dne. V úseku Počátky-Žirovnice – Jindřichův Hradec dochází k zásadním redukcím z důvodu zrušení objednávky Krajem Vysočina v úseku Počátky-Žirovnice – Horní Cerekev.

Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice

V rámci nového jízdního řádu dojde k zavedení rychlíků a úpravě jízdního řádu osobních vlaků v časech kdy jsou vedeny rychlíky České Velenice – Praha.

Trať 227 Kostelec u Jihlavy – Slavonice

Dojde k mírné úpravě jízdního řádu a vedení vybraných vlaků ze Slavonic přímo až do Havlíčkova Brodu (spojení do Prahy bude nově pouze s jedním přestupem).

Trať 228 Jindřichův Hradec – Obrataň

Vlaky budou upraveny tak, aby lépe navazovaly na rychlíky a spěšné vlaky v Jindřichově Hradci. V úseku Kamenice nad Lipou budou větší intervaly v dopoledních hodinách, ale dojde k zahuštění odpoledního spojení v pracovních dnech.

Trať 229 Jindřichův Hradec – Nová Bystřice

Nedochází kromě minutových poloh k zásadním změnám v jízdních řádech, nově pojedou vlaky 21258 a 21259 i 31. prosince z důvodu turistického ruchu.


Vývoj JŘ získáte v sekci INFORMACE PRO CESTUJÍCÍ/JŘ/ŽELEZNIČNÍ podnadpis JŘ 2019/2020.

PÁR VĚT O NÁS

Naším hlavním cílem je zajištění dopravní obslužnosti (DO) veřejnou dopravou v souladu s legislativou EU, ČR a příslušnými rozhodnutími samosprávy kraje.
Jedním z cílů je příprava a postupné zavádění integrovaného dopravního systému kraje. Při postupné realizaci také jeho organizace a řízení.
Jednou z priorit společnosti je i kontrolní činnost.
Věříme, že zde postupně naleznete veškeré informace, které budou mít souvislost s dopravní obslužností v našem kraji.

NAPIŠTE NÁM DO JIKORDu

V případě otázek nebo nejasností nám neváhejte napsat.
Odpovíme Vám co nejdříve.